• Telefon
  • Email
  • Hol található?
  • Facebook
  • Instagram
  • Közzétételi lista
  • Fenntartó
  • Archívum
Péter András Gimnázium és Kollégium

Péter András Gimnázium és Kollégium hivatalos oldala

  • Iskola
    • Alapítónk
    • Tantestületünk
    • Iskolánkat Támogató alapítványok
    • Dokumentumok
      • Intézményi tanfelügyelet
    • Közzétételi lista
  • Kollégium
    • Kollégium ismertető
    • Kollégium története
    • Kollégium galéria
  • Beiskolázás
  • Érettségi
  • Erasmus+
  • Galéria
  • Ökoiskola
  • Együttműködő partnereink
  • Kréta
    • KRÉTA Elektronikus napló
    • KRÉTA Elektronikus ellenőrző
    • KRÉTA e-Ügyintézés
    • e-KRÉTA
  • EPAS
Menü
  • Iskola
    • Alapítónk
    • Tantestületünk
    • Iskolánkat Támogató alapítványok
    • Dokumentumok
      • Intézményi tanfelügyelet
    • Közzétételi lista
  • Kollégium
    • Kollégium ismertető
    • Kollégium története
    • Kollégium galéria
  • Beiskolázás
  • Érettségi
  • Erasmus+
  • Galéria
  • Ökoiskola
  • Együttműködő partnereink
  • Kréta
    • KRÉTA Elektronikus napló
    • KRÉTA Elektronikus ellenőrző
    • KRÉTA e-Ügyintézés
    • e-KRÉTA
  • EPAS
  • Telefon
  • Email
  • Hol található?
  • Facebook
  • Instagram
  • Közzétételi lista
  • Fenntartó
  • Archívum
  • Eduroam konfiguráció beállítása Apple iOS 7.1, illetve magasabb verziót futtató készüléken
  • Eduroam konfiguráció beállítása Android 4.4.x-et vagy újabbat futtató készüléken

Facebook

Péter András Gimnázium és Kollégium

1 week ago

Péter András Gimnázium és Kollégium
ELISMERÉS PEDAGÓGUSNAP ALKALMÁBÓL"A tanár híddá feszül s biztatja tanítványait, keljenek át rajta; majd miután megkönnyítette számukra az átjutást, boldogan összeroskad, arra buzdítva őket, hogy maguk építsenek hidakat." (Nikosz Kazantzakisz)A Gyulai Tankerületi Központhoz tartozó intézmények számára Kiváló Pedagógiai Munkáért tankerületi igazgatói elismerésben a 2024/2025-ös tanévben iskolánkból Szijjártóné Kurucsó Mária részesült. Hivatali elfoglaltsága miatt az elismerés átadására 2025. június 6-án a Szeghalom Város Önkormányzata által szervezett pedagógusnapon került sor.Szijjártóné Kurucsó Máriának a Péter András Gimnázium az első munkahelye. 1987-ben kezdett el dolgozni orosz és történelem szakos tanárként, majd elvégezte a német szakot is. Az évtizedek során képezte magát, szakvizsgázott, pedagógus II. minősítésen esett át. Volt munkaközösség-vezető és jelenleg is osztályfőnökként tevékenykedik. Nagy szerepe volt az iskola idegen nyelvi versenyének elindításában. Az orosz nyelv a szívügye, igyekszik felkelteni iránta a diákok érdeklődését. Kedvenc területe a lengyel kultúra, az iskolai Erasmus team tagja. Szereti a történelmet és a múltat kutatni, az iskolai évkönyveknél szerkesztőként, íróként is szerepet vállalt. Tagja a Nagy Miklós Alapítvány kuratóriumának és az iskolakert program lelkes szervezője. Szijjártóné Marika békés, mindenkiben a jót kereső és megtaláló személyiségével a tantestület nagyra becsült tagja, aki több évtizedes lelkiismeretes munkásságával méltó az elismerésre.SZERETETTEL GRATULÁLUNK AZ ELISMERÉSHEZ, TOVÁBBI EREDMÉNYEKET, SIKEREKET ÉS JÓ EGÉSZSÉGET KÍVÁNUNK! ... See MoreSee Less

Photo

View on Facebook
· Share

Share on Facebook Share on Twitter Share on Linked In Share by Email

Péter András Gimnázium és Kollégium

2 weeks ago

Péter András Gimnázium és Kollégium
"Beszélgetés öregdiákjainkkal" következő részében Mikó Dóra táncoktatóval beszélgettünk.- Kedves Dóri! Először is gratulálok a szakmai sikerességedhez! A közelmúltban értesültem róla, hogy immár nem első alkalommal kerültél be egy esküvői magazinba. Táncoktatóként dolgozol és mint a megjelenések is mutatják, sikeres vagy abban amit csinálsz! Ahogy ismerlek szívvel – lélekkel csinálod amibe belefogsz. Hogy jött a tánc?M.D: Először is hálásan köszönöm a megtisztelő felkérést az interjúra! Nagyon jólesett a megkeresés és köszönöm szépen az elismerő szavakat is.Így van, főállású budapesti Táncoktatóként dolgozom és valóban, szívem-lelkem benne van a vállalkozásomban. Hogy hogyan is jött a Tánc? Ahogyan mondani szokták, a Táncra születtem. A szülői házban mindig szólt a zene, így hamarabb imbolyogtam rá, minthogy járni tanultam volna. Bármilyen családi esemény közeledett, annak én voltam a főszereplője. Táncoltam. Akkor még csak belülről, ösztönből, önfeledten, magam és családom örömére. Így már egészen pici kislányként magával ragadott ennek a csodálatos világnak a szépsége, mondanivalója. 6 évesen már lehetőségem nyílt a vésztői művészeti iskola keretein belül, nagyszerű tanárok kezei között megtanulni a Tánc alapjait, különböző stílusait. A 8 év alatt sikerült, mind lelkileg mind pedig szakmailag eljutnom odáig, hogy megfogalmaztam magamnak a gondolatot: ide tartozom, része szeretnék lenni ennek a csodának, amit kincsként kaptam a jó Istentől. Innentől kezdve pedig csakis a cél lebegett a szemem előtt. Tudatosan és határozott elképzelésekkel mentem előre, hiszen olyan biztos alapokat kaptam, olyan nagyszerű szakmai emberektől, hogy biztos voltam abban, ezt a tudást és boldogságforrást, tovább kell adnom, terjesztenem kell mások felé. Az évek alatt az is kikristályosodott számomra, hogy a Társastánc lesz az én gyöngyszemem. Egy békéscsabai táncsportegyesület táncpedagógusához kerültem, ahol igazi táncosként működhettem, így ez ugródeszkát jelentett a budapesti színházi táncos végzettségemhez. Itt tanultam meg igazán, mi is az a táncos művészvilág. Rengeteg méltán híres táncpedagógus, megannyi újdonság, megfeszített munka, sorozatos komfortzónából való kilépés, ön-és stílusismeret mellett, nagyon sok fellépéssel, bemutatóval, hosszú színpadi élettel és vizsgával a hátam mögött megerősödve éreztem azt, kitáncoltam magam és az eközben elvégzett oktatói illetve emelt szintű koreográfusi végzettségeimmel a kezemben kész vagyok arra, hogy méltón képviseljem ezt a mesés művészeti ágat.- Gondolom a táncoktatás nem olyan terület ami bármikor is engedne unatkozni. Házasulandó párok mellett gondolom egyéb alkalmakra is készítesz fel táncosokat?M.D: Sosem unatkozom, hiszen a saját vállalkozásomat vezetem egyedül, így mindent én fogok össze, egészen az apró háttérmunkától, a Tanítványaimmal való kapcsolattartáson keresztül, a közösségi médiában való megjelenésen át, magáig a tanításig. Ez egy elképesztően izgalmas szerepkör számomra, hisz a magam vezetőjeként, a saját dolgaimat egyengetem, fejlesztem. Olyan ez számomra, mint a gyermeknevelés: magam hoztam létre, úgymond belőlem van és napról napra, hétről hétre és évről évre lépked feljebb, általam és a munkámnak köszönhetően. Ez hivatás és nem munkaélmény. Így élem meg nap, mint nap, tehát sosem fáraszt, sőt, folyamatosan tölt.Házasságra készülő párok mellett természetesen foglalkozom olyan felnőttekkel is, akik általánosságban szeretnének Társastáncot tanulni vagy pedig évek óta visszajárók hozzám, ugyanis az esküvő után is van lehetőség tovább folytatni a Táncot nálam, magán-vagy csoportos órák keretein belül. A hivatásom a felnőttek köré centralizálódott, kortól függetlenül foglalkozom felnőttekkel, de az év második felében, ősztől, végzős osztályok szalagavatói felkészítését is vállalom, így a vállalkozásom ezt a két korosztályt öleli föl. -Miért éppen Budapest?M.D: A gimnáziumi éveim alatt egyértelműen kikristályosodott, hogy a Tánc lesz az én utam, így már célirányosan arra felé keresgéltem, ahol megfelelő szakmai intézményben tudok fejlődni és tanulni illetve a hosszútávú terveimhez is megfelelően passzol. A Táncművészeti főiskola (akkor még) többszöri próbálkozásra sem sikerült, így az érettségi után a leányintézményébe nyertem felvételt, színházi táncos felnőttképzésre, mellyel párhuzamosan és a képzés végeztével is további szakirányú oktatói végzettségeket szereztem Debrecenben. Ezzel a szakmával, ami az enyém, sajnos akárhol nem feltétlenül úgy tud érvényesülni az ember, ahogyan szeretne, így ez is nagyon fontos szempont volt a továbbtanulásomnál. Hála Istennek, a családomtól maximális támogatást kaptam, így bár messzebb tőlük, de annál nagyobb örömmel nézik és követik az utam, minden tekintetben.- Mi volt a motiváció, ami a jelenlegi pályád felé terelt? Mióta foglalkozol tánccal?M.D: A fő motivációm, első körben, az emberek iránt érzett végtelen szeretetem volt. Az, hogy rendkívül szeretem őket, nagyon szeretek foglalkozni velük, szeretem megérteni, hogyan működnek, mi van mögöttük, milyen élettörténetet, személyiséget mesél a mozgásuk. Szuper dolog kidolgozni és átlendülni együtt a Tánccal kapcsolatos negatív élményeiken, rossz beidegződéseiken és megmutatni nekik, mennyi élményt és örömöt nyújt a Tánc.Hivatalosan 6 éves korom óta foglalkozom Tánccal, tehát elmondhatom, hogy az egész életem eköré épült.- Gimnáziumunk öregdiákja vagy, ötosztályos képzésben végeztél. Hogyan emlékszel a gimnazista éveidre?M.D: A gimnazista éveim rendkívül meghatározóak voltak a számomra, ugyanis új kihívást jelentett a busszal való bejárás szülőfalumból, Okányból illetve a szeretett általános iskolai közegemet lelkileg nehezen engedtem el. Mivel mindig is ragaszkodtam a megszokott közegemhez, ezért szükségem volt néhány hónapra, mire megszoktam az új iskolát, az új embereket, diáktársakat és a pedagógusokat. Később viszont már abszolút sikerült beilleszkednem, kiismernem magam az épületekben, könnyen felvettem az iskolaélet ritmusát, így egyre komfortosabban éreztem magam. Úgy gondolom, hogy megfontolt, következetes és szorgalmas diák voltam, ennek köszönhetően hamar megkedveltek a pedagógusok és én is őket. Fontos volt számomra a velük való jó kapcsolat kialakítása, a bizalom, tisztelet és a szeretet megalapozása. - Van e olyan gimnáziumi emléked, emlékeid amire, amikre kimondottan szívesen emlékszel vissza?M.D: A tanulmányi emlékeimből minden tekintetben kiemelkedik az, hogy hosszú idő után itt és ezek alatt az évek alatt sikerült többször is kitűnő bizonyítvánnyal büszkélkednem. Mindezt magamtól vártam el, de akkoriban még mindenki felé bizonyítani akartam. Az általános iskolában, felső tagozatban, mindig volt néhány négyes osztályzat a bizonyítványomban, viszont őszinte leszek, álmaimban sem gondoltam, hogy valaha ezt épp a nehezebb, gimis évek alatt tudom majd javítani, fejleszteni. Ez örök emlék marad a szívemben.Mindemellett pedig a Péter András napok szép emlékek maradnak bennem, ugyanis alsóbb évesként, öröm volt látni, hogy milyen összetartás van a végzős osztályokon belül illetve érettségiző évfolyamként, mi is milyen nagy összefogásban, egy csapatként dolgoztunk a sikerünkért. Ezekre mindig örömmel emlékszem. - Ha „visszapörgethetnénk” az időt, ismét a PAG- ot választanád e középiskolai tanulmányaidhoz? A te példád is mutatja, hogy ha valaki komolyan veszi a terveit, akkor a gimnáziumból bármilyen terület felé el lehet elindulni és sikeresnek lenni.M.D: Egyértelműen igen, biztos vagyok benne, hogy újra a PAG-ot választanám, hisz rendkívül jó és magas színvonalú, szakmai, tanári kar várja az ide jelentkező diákokat, akik mindent megtesznek értük, minden tekintetben. Minőségi diákélet, kiváló fejlődési lehetőség külön tantárgyak szerint és magas szintű tehetséggondozás folyik az iskolában. Könnyen megközelíthető a környező településekről is, buszokkal és/vagy akár kerékpárral is, illetve kollégiumot is tudnak biztosítani.- Eddigi pályafutásod során tapasztaltad e valamilyen téren előnyét, esetleg hátrányát annak, hogy a Péter András Gimnáziumban végeztél? Kaptál e az itt eltöltött 5 év alatt olyan impulzusokat, tanácsokat, példákat amelyeket tudtál használni?M.D: Rendkívül büszke vagyok arra, és ezt hirdetem is, hogy a Sárrét gimnáziumában tanulhattam és érettségizhettem. Azon túl, hogy édesanyám és sok más ismerős is itt végzett, mindig is pozitív visszajelzéseket hallottam a gimnáziumról, ahol a minőségi lexikális tudás mellett, őszinte emberséget, bizalmat, magabiztosságot, szeretetet és egy igazán elfogadó, nagy közösséget kaptam, ahol mindig volt kihez fordulnom, egyéni igényeimnek és képességeimnek megfelelően foglalkoztak velem és az összes tanárom szívén viselte a tanulmányaimat és személyiségfejlődésemet. Ez az érzelmi és fizikai biztonság tökéletes alapot biztosított az igazi felnőtt életem felé, ami az érettségi után várt rám. Erősítették bennünk és bennem az önállóságot, de tudtam, mindig számíthatok rájuk, ha éppen úgy éreztem elakadtam valamiben. Mivel később én is a tanári/oktatói pályára léptem a táncos utamon, így a tanáraim méltó példaként állnak előttem, mint pedagógusok és ez így van a mai napig is. Az itt kapott értékeket, impulzusokat, tanácsokat és élményeket mind magammal vittem és viszem, szívemre helyezem, bennem élnek tovább, kamatoztatom és sosem feledem. - Tartod e a kapcsolatot valamilyen módon a volt osztálytársaiddal, tanáraiddal, a gimnáziummal? M.D: A Tanáraim közül, rendszeresen egy emberrel tartom a kapcsolatot, de többen vannak, akikkel beszélgettem és találkoztam az elmúlt években, ugyanis elképesztően megtisztelő volt a számomra, amikor több évben is visszahívtak tanítani a gimnáziumba, mint Tánctanárt és én készíthettem az akkori végzős évfolyam szalagavatói keringőjét. Az egykori osztályunkból is tartom néhány emberrel a kapcsolatot, de sajnos nem rendszeresen. - Milyen tanácsot adnál a mai diákoknak?M.D: A mai diákoknak azt tanácsolom, hogy legyenek nyitott szívvel a pályaválasztásukat illetően és vegyenek több szempontot is figyelembe, mielőtt kiválasztják a számukra legmegfelelőbb gimnáziumot, ugyanis nem csak a szakmaiság, az emberi értékek is legalább olyan fontosak az adott intézményben. Használják ki a nyílt napokat, hallgassanak meg külső véleményt is, de a döntést maguk hozzák meg, hova húzza őket a szívük igazán. - Végezetül: ajánlanád e a mai hatodikos és nyolcadikos diákoknak a Péter András Gimnáziumot? Amennyiben igen, akkor miért?M.D: Örömmel, szívből és szívesen ajánlom a gimnáziumot azon hatodikos és nyolcadikos diákok számára, akik egy családias, biztonságos, magas színvonalú és minőségi szakmai közegben szeretnének továbbtanulni, fejlődni és érettségizni, akik emlékeztes és élményekben gazdag diákéveknek kívánnak a részesei lenni és szomjasak az olyan érzelmi értékekre is, melyet a PAG falai között tudnak megszerezni. - Köszönöm a beszélgetést! ... See MoreSee Less

Photo

View on Facebook
· Share

Share on Facebook Share on Twitter Share on Linked In Share by Email

Péter András Gimnázium és Kollégium

2 weeks ago

Péter András Gimnázium és Kollégium
A Szegedi Tudományegyetemen ismerkedhetett harminc diákunk négy tanár kíséretében az egyetemi élettel az egyetemre bekerülés feltételeivel. Az Egyetem csodálatos dísztermében volt az általános tájékoztató, ahol mindenkit magával ragadott a csodás környezet. Innen tíz karra mehettek a diákok. Minden tanulónak két karral volt lehetősége megismerkedni. A diákok kedves, motiváló fogadtatásról, hasznos információkról számoltak be a hazafelé úton. A programon a Szegedi Tudományegyetem partneriskolájaként vehettünk részt, a Gyulai Tankerületi Központ támogatásával. Köszönjük a lehetőséget! ... See MoreSee Less

Photo

View on Facebook
· Share

Share on Facebook Share on Twitter Share on Linked In Share by Email

Kovács János Országos Földrajz Verseny feladatlapjai és megoldókulcsai

2011

Feladatlap

Javitókulcs

2012

Feladatlap

Javítókulcs

2013

Feladatlap

Javítókulcs

2014

Feladatlap

Javítókulcs

2015

Feladatlap

Javítókulcs

2016

Feladatlap

Javítókulcs

2017

Feladatlap

Javítókulcs

2018

Feladatlap

Javítókulcs

2019

Feladatlap

Javítókulcs

2020

Feladatlap

Javítókulcs

2021

Feladatlap

Javítókulcs

Középfokú intézménybe történő beiratkozás 2025/2026. tanévre – tájékoztató

2025-ös vizsgaidőpontok

Jelentkezz nyelvvizsgára a PAG-ban!
Nemzeti Örökség Intézete
Gyermekvédelmi bejelentő oldal
Ashe Theme by Royal-Flush - 2025 ©