Laptoppal kapcsolatos információ
A tanulói laptopok igénylésével kapcsolatos általános tudnivalókról a KRÉTA Tudásbázis – KRÉTA TESZEK – Szülői felület oldalon talál információkat.
A laptopokkal kapcsolatos gyakori kérdésekre (pl.: iskolaváltással kapcsolatos tudnivalók) szintén a Kréta Tudásbázisban találhat választ.
A hivatalos dokumentumok mindegyike elérhető ezen az oldalon.
A gépek gyárilag tartalmazzák a Windows 11 telepítőjét és az ehhez kapcsolódó (OEM) licenszt. Bekapcsoláskor a telepítő automatikusan elindul és végig vezet a telepítés lépésein.
A Windows 11 már telepítéskor igényel internetkapcsolatot. A létrejövő felhasználói fiókot ekkor összekapcsolja egy online Microsoft-fiókkal. Ha ilyennel a diák nem rendelkezik, a fiókot telepítéskor létre lehet kell hozni. (Lehetőség van offline telepítésre is, ennek módját a következő videó mutatja be.)
- Az online fiók előnyei: elveszett eszköz megtalálása, titkosítás feloldása, szülői hozzáférés kezelése, nagyobb biztonság, beállítások átvitele másik gépre.
- Az online bejelentkezés hátrányai: hosszadalmasabb telepítés, elfelejtett szülői jelszó.
Mivel a programban részt vevő diákok jellemzően 18 év alattiak, a telepítő felajánlja a diák telepítéskor beállított/létrehozott fiókjának szülői felügyelő fiókhoz való kapcsolását. Ehhez telepítéskor a szülői fiókot is meg kell adni, vagy ha nincs, a diák fiókjához hasonlóan létre lehet hozni. Ezért javasoljuk, hogy a telepítést diák és szülő együtt végezze!
A telepítés szokásos módját ez a dokumentum tartalmazza.
Az RRF-1.2.1-2021-2021-00001 azonosítószámú „Digitális oktatáshoz való egyenlő hozzáférés feltételeinek biztosítása a tanulók és a pedagógusok számára” projekt keretében a szeghalmi Péter András Gimnázium és Kollégium Magyarország Kormánya jóvoltából, a Gyulai Tankerületi Központ közvetítésével az elmúlt években olyan eszközökhöz jutott, melyet tanulói részére használatra továbbadott.
A tanulói használatba adott eszközök (notebook, töltő, egér, hordtáska) segítséget kívánnak biztosítani ahhoz, hogy XXI. századi körülmények biztosítása mellett tanulóink eredményesen és sikeresen teljesítsék az iskolai követelményeket.
A notebook nem a diák tulajdona, azt csupán használatba kapja. A notebook tulajdonosa a Gyulai Tankerületi Központ.
A diák a notebook-ot kizárólag személyes használatra, elsődlegesen a tanárától kapott tanórai és tanórán kívüli feladatok elvégzéséhez kapja, azt más személy használatába nem adhatja.
Tilos az eszközt másnak eladni, ajándékba vagy zálogba adni.
Az eszközök egyedileg azonosítottak, tehát a diák azt a társával sem cserélheti el.
Az iskola jogosult a használatba adott eszközök meglétéről, állapotáról időről időre meggyőződni, ezért amennyiben ezt az igényét jelzi a tanuló és a szülő felé, úgy a szülő köteles a használatba adott eszközt iskolánkba eljuttatni és azt megtekintésre/ellenőrzésre átadni.
A diák a notebookot hazaviheti, azonban az iskolába tanári kérésre magával kell hoznia. A használatba adott eszköz iskolába történő behozataláról az érintett tanuló (kiskorú tanuló esetén a szülő) gondoskodik.
A diák az eszközt köteles
- rendeltetésszerűen használni,
- tisztán tartani,
- biztonságos megőrzéséről gondoskodni,
- az eszközt az iskola felszólítására 2 munkanapon belül bemutatni
- az eszközzel kapcsolatos minden információt (eltűnés, megrongálódás) köteles haladéktalanul bejelenteni
A diák a notebookra a rendszergazdával történő egyeztetés után kizárólag jogtiszta szoftvert/alkalmazást telepíthet. A rendszergazda tudta és engedélye nélkül az eszközre más, nem a tanulást, vagy az iskolai közösségekkel zajló kapcsolattartást szolgáló alkalmazás nem telepíthető.
A tanuló a használatba adott eszközt a neveléssel-oktatással kapcsolatos feladatokra használhatja, egyéb célú használat (pl. játék, e-kereskedelem, file-cserélő alkalmazások használata, stb.) jogkövető magatartás mellett a tanuló/szülő saját felelősségére történhet.
Az eszközt tilos jogellenes cselekményre használni
A használatba adott eszközt nem szabad rendeltetésétől eltérő célra felhasználni. Nem felel meg a rendeltetésszerű használatnak és tilos, az eszközt a magyar jogszabályok által nem megengedett célokra használni, jellemzően:
- szerzői jogokat sérteni,
- tiltott szerencsejátékokban részt venni,
- pornográf oldalakat látogatni,
- az IKT eszköz szoftver környezetét olyan módon megváltoztatni, hogy az a projekt céljainak ne feleljen meg, stb.
A tanuló szülője köteles valamennyi olyan kárt megtéríteni, mely neki felróható okból a részükre átadott eszközök valamelyikén keletkezik. Nem terheli a szülőt a kár megtérítésének felelőssége abban az esetben, ha megállapítható, hogy a hiba/károsodás az eszköz rendeltetésszerű használata mellett következett be és ennek tényét a szülő késlekedés nélkül írásban jelezte a rendszergazda részére.
Az eszközre 3 év jótállási kötelezettség vonatkozik.
A diák köteles az eszközben bekövetkező bármilyen hibát haladéktalanul – legkésőbb a hiba felmerülését követő munkanapon – jelezni.
Kizárólag a Szállító jogosult az eszközön javítási vagy egyéb munkát végezni. Abban az esetben, ha a diák / gondviselő maga javítja az eszközt, vagy azt mással javíttatja, elveszíti a jótállási igény érvényesítéséhez fűződő jogát, az ebből eredő kárért a gondviselő felel.
A jótállás nem vonatkozik azokra a hibákra, meghibásodásokra, melyeket a diák az eszköz nem rendeltetésszerű és nem az üzembehelyezési és használati útmutatóban foglaltak szerinti használatával okoz.
A diák / gondviselő az eszközt bármikor visszaadhatja, de ezzel tudomásul veszi, hogy a későbbiekben eszközt csak abban az esetben kaphat újra, ha erre az intézményi feltételek adottak.
A diák / gondviselő köteles a notebook-ot a Gimnázium számára visszaszolgáltatni amennyiben a diák tanulói jogviszonya megszűnik (másik iskolába átiratkozik, tanulmányait befejezi, stb.)
A diák az eszközt a rendeltetésszerű használattal együtt járó elhasználódástól (használati kopások és apró esztétikai hibák) eltekintve mindenfajta hibától és hiánytól mentes állapotában köteles visszaadni.
Az eszköz visszaadásáról jegyzőkönyv készül, melynek egyik példányát a gondviselő kapja.
A tanulói notebook eltünését, megrongálódását a gondviselő haladéktalanul köteles bejelenteni.
Ez ügyben kérjük e-mailben keresse a rendszergazdát (Szabó Tibor) az iskola@pag.edu.hu e-mail címen! Az e-mailben kérjük tüntesse fel gyermeke nevét és osztályát, valamint az Ön telefonszámát is!
Kérjük, hogy garanciális javítás ügyében is a fent ismertetett módon járjon el!
Lehetőségeinkhez mérten igyekszünk segítséget nyújtani a kisebb szoftveres problémák megoldásában.
Ennek lépései a következők:
- A szülő e-mailben jelzi a problémát Szabó Tibor rendszergazdának az iskola@pag.edu.hu címen. Az e-mailben szükséges
- a probléma rövid ismertetése,
- a diák nevének, osztályának,
- illetve a szülő nevének, telefonszámának megadása.
- E-mailben értesítjük a szülőt, hogy gyermeke melyik napon hozhatja be a notebookot munkatársunkhoz. A diák az átvételről jegyzőkönyvet kap.
- A hiba elhárítása után, a szülő vagy meghatalmazottja átvételről készülő jegyzőkönyv aláírásával veheti át a gépet a Gimnáziumban.
Tiszta szoftver igénylése.
1. Látogasson el erre az oldalra, majd kattintson a „Bejelentkezés a KRÉTA rendszeren keresztül” gombra. Adja meg a KRÉTA rendszerben használt bejelentkezési adatait és kattintson a bejelentkezés gombra.
2. A sikeres bejelentkezés után kérjük, adjon meg egy valós e-mail címet és kattintson a „Regisztráció” gombra. A megadott e-mail címére pár percen belül egy megerősítő levelet küldünk a KIFÜ Ügyfélszolgálatának (ugyfelszolgalat@kifu.hu) e-mail címéről.
3. Nyissa meg a saját levelező rendszerét és ellenőrizze beérkezett üzeneteit (beleértve a spam és egyéb promóciós mappákat is). Amennyiben nem találja a megerősítő e-mailt levelei között, kattintson a regisztrációs oldalon az „Újraküldés” gombra (használatát megelőzően kérjük, ellenőrizze postafiókja spam, promóciók stb. mappáit is). A regisztráció megerősítésére 24-óra áll rendelkezésére.
4. Amennyiben a megerősítő e-mail megérkezett nyissa meg és kattintson a „Regisztráció folytatása” linkre.
5. A megjelenő regisztrációs ablakban kérjük, adja meg adatait, majd olvassa el és fogadja el a „Felhasználási feltételeket” és az „Adatkezelési tájékoztatót”, és kattintson a „Regisztráció” gombra.
6. A sikeres regisztrációt követően látogasson el ide, KRÉTA azonosítóval történő bejelentkezés után tudja igényelni a személyes Microsoft licenceket.
7. Licensz aktiválása az Office alkalmazásban. Indítsuk el a Word/Excel/PowerPoint alkalmazás közül bármelyiket. Amikor az alkalmazás betölt az alábbi képernyő jelenik meg.
Itt válasszuk a bejelentkezés vagy fiók létrehozása gombot.
Másoljuk be a tiszaszoftver oldalon kapott felhasználói emailt (xxxxxxxxxx@m365.edu.hu) kattintsunk a tovább gombra ott megint meg kell adni a kréta bejelentkezési adatokat és kész is vagyunk.